Šventoji Dvasia
Šventosios Dvasios veikimas – viena pagrindinių Biblijos temų. Biblijoje „dvasia“ naudojama Dievo buvimui ir galiai apibūdinti. Dievo dvasios kaip „Šventosios Dvasios“ apibūdinimas pirmiausia randamas Naujajame Testamente
Šventosios Dvasios samprata
Hebrajiškas žodis dvasiai nusakyti yra „ruah“, graikiškas žodis – „pneuma“. Pagrindinė šių žodžių reikšmė – „vėjas“ arba „kvėpavimas, alsavimas“.
Derinys su žodžiu „šventas“ dažniausiai randamas Naujajame Testamente (ypač pas Luką
Dievo dvasia Senajame Testamente
Dievo dvasios galia pirmiausia pasireiškia charizmatinėse teisėjų
Kai vadovavimo tautai atsakomybė iš teisėjų pereina karaliams, keičiasi ir Dievo dvasios įvaizdis: tampa ne toks dinamiškas. Dievo dvasią imama sieti su tam tikra funkcija: karaliaus
Pranašų Ezechielio
Šventoji Dvasia Naujajame Testamente
Krikščionių bendruomenė
- Krikšto Šventąja Dvasia pasakojimas, vadinamas Sekminėmis, randamas Jono 20:19-23
ir Apaštalų darbų 2:1-13 ; - Jėzaus prisikėlimas
, kaip ir krikščionių, taip pat siejamas su Dievo dvasia (Romiečiams 1:4 ); - Jėzaus krikšto
metu Dvasia nusileidžia ant jo balandžio pavidalu (pavyzdžiui, Luko 3:22 ); - Dvasia veikia Jėzui apreiškiant savo dievišką galią (pavyzdžiui, išvarant demonus
, žr. Mato 12:28 ); - Pauliaus laiškuose
, kai jis kalba apie įstatymo vietą krikščionių gyvenime (pavyzdžiui, Romiečių 8:2-4 ); - Evangelijoje pagal Joną
Dvasia atlieka labai svarbią funkciją; ji apibūdinama kaip tam tikra karalystė, kontrastuojanti su pasaulio karalyste: tamsa ir kūnu (žr., pavyzdžiui, Jono 3:5-6 ).