Apaštalas

Evangelijose pagal Matą, Morkų ir Luką Jėzus paskiria dvylika mokinių apaštalais. Jie sudaro atskirą mokinių grupę ir yra Jėzaus atstovai.

Žodžio „apaštalas“ reikšmė

Žodis „apaštalas“ (graikiškai „apostolos“) reiškia „siunčiamasis, siųstasis“: pasiuntinys arba atstovas, vietininkas. Už Biblijos ribų tokio termino, „apaštalas“, nėra. Žodžio „apostolos“ vartosenos Naujajame Testamente pagrindas yra Senasis Testamentas, kur kai kurie žmonės buvo vadinami Dievo pasiuntiniais, pavyzdžiui, Mozė ir pranašai.

Dvylika apaštalų

Dvylika apaštalų įvardijami visose trijose sinoptinėse Evangelijose, kartais pateikiant daugiau bruožų atpažinti. Šie bruožai kiekvienoje Evangelijoje gali skirtis. Pavyzdžiui, galima sakyti, kad Simonas buvo vadinamas Petru arba kad Jėzus jam davė Petro vardą. Tadas ir Judas, Jokūbo sūnūs, galėjo būti du skirtingi žmonės, tačiau tradiciškai manoma, kad abu vardai yra du to paties žmogaus vardai.

Morkus

Matas

Lukas

Simonas, kurį Jėzus pavadino Petru

Simonas, pavadintas Petru

Simonas, kurį Jėzus praminė Petru

Andriejus

Simono brolis Andriejus

Simono brolis Andriejus

Zebediejaus sūnus Jokūbas

Zebediejaus sūnus Jokūbas

Jokūbas

Jokūbo brolis Jonas

Jokūbo brolis Jonas

Jonas

Pilypas

Pilypas

Pilypas

Baltramiejus

Baltramiejus

Baltramiejus

Tomas

Tomas

Tomas

Matas

Muitininkas Matas

Matas

Alfiejaus sūnus Jokūbas

Alfiejaus sūnus Jokūbas

Alfiejaus sūnus Jokūbas

Tadas

Tadas

 

 

 

Jokūbo sūnus Judas

Simonas Kananietis

Simonas Kananietis

Simonas, vadinamas Uoliuoju

Judas Iskarijotas

Judas Iskarijotas, kuris ir išdavė Jėzų

Judas Iskarijotas, vėliau tapęs išdaviku

hand-swipe-horizontalSwipe to see all the data

Apaštalo funkcija

Apaštalai tampa Jėzaus atstovais po jo mirties. Jie išeina į pasaulį skelbti Jėzaus prisikėlimo žinios. Naujajame Testamente apaštalai laikomi Bažnyčios steigėjais, todėl tikintieji apaštalų žinią ir mokymą turi saugoti.

Motiejus, Paulius ir kiti apaštalai

Po Judo išdavystės, pagal Apaštalų darbų 1:15-26, dvyliktuoju apaštalu paskiriamas Motiejus. Evangelijose ir Apaštalų darbuose apaštalų grupė atrodo aiškiai apibrėžta. Tačiau iš Pauliaus laiškų matyti, kad iš pradžių taip galėjo ir nebūti. Paulius save taip pat vadina apaštalu (pavyzdžiui, Romiečiams 1:1). Kalbėdamas apie kitus jis taip pat vartoja šį terminą (pavyzdžiui, 2 Korintiečiams 12:11-13).

Viename ankstyvųjų Bažnyčios tesktų, Didachėje (11:3-6), kuris datuojamas apie 100 m. po Kr., keliaujantys krikščionys pamokslininkai vis dar vadinami apaštalais. Tik vėliau buvo pasiektas sutarimas, kad yra tik dvylika tikrų apaštalų – ir, žinoma, Paulius.

Lietuvos Biblijos Draugijav.4.26.9
draugaukime