Šabas: priešistorė
Žodis „Šabas“ tikriausiai buvo pilnaties šventės, izraelitų švęstos prieš Babilonijos tremtį
Žodis „Šabas“
Žodis Šabas (shabat susijęs su Akadų žodžiu šapattu), penkioliktosios mėnesio dienos, pilnaties dienos pavadinimu. Ši diena turėjo ypatingą reikšmę religiniams ritualams.
Ilsėtis septintą dieną
Žodis „sabbath“ tikriausiai negalėtų būti atskirtas nuo veiksmažodžio shbt, reiškiančio „sustoti“ arba „nustoti dirbti“. Šį žodį taip pat galima išversti, panaudojant žodį „švęsti“ švenčių kontekste. Šis veiksmažodis naudojamas Biblijos ištraukose, kuriose aprašomas darbo dienų ciklas (Exodus 23:10-12
Kalbama ne apie savaitės poilsio dieną, o apie ūkio darbininkų pertrauką nuo darbo. Izraelyje buvo įprasta ūkio darbininkams kas kelias dienas suteikti dienos poilsį. Tai netolygu nustatytai dienai „savaitėje“, tačiau tai būdavo laisva diena po šešių darbo dienų. Mesopotamijoje ūkio darbininkai turėjo laisvą dieną kas aštuonias dienas, kitos tautos turėjo kas dešimtą laisvą dieną.
Šabas – pilnaties šventė
Senajame Testamente Šabas ne kartą minimas kalbant apie Mėnulio jaunatį. Kai kurie akademikai iš to daro išvadą, kad prieš Babilonijos tremtį „Šabas“ buvo mėnesinė jauno Mėnulio šventė. Viena ryškesnių ištraukų yra 2 Kings 4:23
Šabas – poilsio diena
Septintosios dienos, kaip poilsio dienos, tradicija ir pilnaties (Šabo) šventė susilieja nuo VI a. pr. Kr. Maždaug tuo metu atsiranda religinis kalendorius, kuris skiriasi nuo žemės ūkio kalendoriaus. Nuo to laiko Šabas tampa kassavaitine poilsio diena, turinčia religinę funkciją. Deuteronomy 5:12-15
Leviticus 23
Susijusios Rašto vietos
Išėjimo 23.10 - Išėjimo 23.12 2 Karalių 4.23 Pakartoto Įstatymo 5.12 - Pakartoto Įstatymo 5.15Na štai - ir atėjo laikas prenumeratai :)
Už 12€ per metus klausykite Audio Naująjį Testamentą, lyginkite visus čia pateiktus Biblijos vertimus, skaitykite visą Biblijos Žinyną, tyrinėkite jo žemėlapius, kopijuokite Biblijos tekstą asmeniniams tikslams. Prenumeratą įsigysite >> spausdami čia <<