Šabas Naujajame Testamente
Šabas minimas Evangelijose, Apaštalų darbuose ir Pauliaus laiškuose. Evangelijose Jėzus diskutuoja su religiniais lyderiais apie Šabą. Diskutuojama apie tai, kas yra leidžiama ir kas draudžiama Šabo dieną. Be to, panašu, kad tarp žydų ir nežydų Jėzaus sekėjų taip pat kilo konfliktų dėl Šabo įsakymo galiojimo.
Jėzus ir Šabas
Evangelijose Jėzus
Šabas ir ankstyvoji bažnyčia
Už Evangelijos ribų randame mažai žinių apie Šabą. Acts 17:2 minima, kad Paulius paprastai lankosi sinagogoje Šabo dieną, nors pats Paulius savo laiškuose apie tai nieko nemini.
Paulius darbuojasi kaip pagonių apaštalas. Būdamas tarp jų, kaip jis pats rašo 1 Corinthians 9:21, gyvena kaip žmogus, negyvenantis pagal žydų teisę. Jis nesitiki, kad į krikščionybę atsivertę pagonys priims žydų įstatymus. Pasak Pauliaus, Šabo laikytis leidžiama tik žydams krikščionims. Tikriausiai dėl to ir Pauliaus įkurtose pagonių krikščionių bendruomenėse
Šabas ir sekmadienis
Vėliau krikščioniškoji teologija Šabo įsakymą pradėjo taikyti pirmajai, o ne septintajai dienai. Naujajame Testamente to dar nėra. Minimas susitikimas pirmąją savaitės dieną (Acts 20:7-12), bet tai nereiškia, kad Jėzaus pasekėjai žydai nebesilaikė Šabo arba kad sekmadienį jie nedirbo.
Na štai - ir atėjo laikas prenumeratai :)
Už 12€ per metus klausykite Audio Naująjį Testamentą, lyginkite visus čia pateiktus Biblijos vertimus, skaitykite visą Biblijos Žinyną, tyrinėkite jo žemėlapius, kopijuokite Biblijos tekstą asmeniniams tikslams. Prenumeratą įsigysite >> spausdami čia <<